Friday, December 12, 2008

jobb, jobb, jobb

Hallå!

Senaste veckorna har det varit mycket jobb! MYCKET mycket jobb. Allt för att hinna klart med projektet innan Stratco stänger för semester över "sommaren" Nästa vecka blir vår sista på bygget i Adelaide., förutom en eventuell prototyp. Därav den klena uppdateringen. Egentligen har det inte varit så mycket skoj att berätta för det finns en vardag här också bakom beachning, resande och festande. Igår så varvkulmen på 3 veckors extra intensivt jobb då vi hade slutpresentation på Stratco. BIG bosses in the crowd. Måste säga att det gick riktigt bra. Engelskan har kanske blivit lite bättre trots allt.

Jag /vi har dock hunnit med en resa ner till Victor harbour för att spana efter valar, sälar och fina vyer. Det var riktigt trevligt. Mycket blåsigt där nere dock så trevligast var nästan roadtripen med heaps of VB.

Varit på middag hos Mr Robert Speedie. Försökt lyssnat på hans "aussieråd" att softa. Vi är här för att njuta.. Jobb är inte så viktigt! :D ...Bob hade ett schysst ställe. Pool, squashbana och vilda koalor i närheten.

Annars så är jag som sagt sjukt sliten! Har inte blivit så mycket sömn som man behöver de senaste veckorna. Pulsen ligger lite väl högt. Måste dock säga att det känns befriande att komma hem och öppna en flaska rött och slappna av riktigt ordentligt. ..En riktigt fin shiraz från Hahn Barossa utanför Adelaide.....Ingen stress...Allt är fixat(hmm nästan iaf) .....

Eftersom jag inte är där på min kära fars födelsedag imorgon så får jag väl skåla för dig idag istället. Skål farsan!

För övrigt så måste jag säga att vädret här i AU har varit fruktansvärt dåligt de senaste tre veckorna. Knappt någon sol alls. Jag mnear när man sitter instängd på ett kontor från 8 på morgonen och är hemma 18 på varadagar så vill man ju mysa i solen då det är helg...Men inte. Man får stå ut med 19 grader och moln/regn.

Förlåt ..jag är nog bara lite kinkig och trött.

Snart kommer iaf boysen över för att snacka att dricka vin och snacka skit.
Satsar på att komma med en uppdatering snabbare nästa gång. Cheers


Sliten men glad
VICTOR HARBOUR



Åt vilket håll blåser vinden? Rätt svar vinner en gratis weekend i Adelaide. Gratis boende vid havet

No comments: