Tuesday, December 16, 2008

Great ocean road och Melbourne

MOJ!

Veckan börjar gå mot sitt slut och så har även projektet. Idag har vi suttit och haft möte med Stratcos senior engineer. "Engineerat" vår ide så att säga. Annars så har vi börjat med att skriva rapporten. Tungt jobb framför oss, men det var tvunget att försakas med tanke på tidsbristen.


Anyhow......Eftersom det inte finns någon som helst julkänsla här i AU så har jag bestämt mig för att haka på ryssen, närmare bestämt Robert "Fedrov" Fedor till Melbourne. Vi tänkte bila Great ocean road. Ska bli sjukt roligt. Sova i bilen. Campa på vägen, slåss med Vilda djur på nätterna. Klippa en o annan Kangaroo på vägen....Det vanliga så att säga...

Avresa blir den 22 dec och vi räknar med att anlända till Melbourne kvällen 24. Där blir ska det alltså firas jul. Kanske med Kanga banga och en VB i handen......Ska bli en intressant jul vilket fall! Jag kommer flyga hem den 27:e för att fira in det nya året i Adelaide, medans svinet forsätter till Sydney! Good for him.....Jag e glad för Fedors skull. Min tid kommer den..Ska bara bli klar med resten av exjobbet!

Så tills vidare..Hade fint. ..

Kan faktiskt tillägga att jag saknar kyla och snö. Och då menar jag Luleå vinter, inte Uppsala piss-vinter...Trodde aldrig jag skulle känna så på så här kort tid. Men det är fantastiskt med årstider. Här i AU har vi tydligen haft vår.. Yeah right.....Vi har i princip haft samma väder sen vi kom hit... Sug på den ni.....Missförstå mig rätt ....! det ska bli skönt o beacha när jag är klar med jobbet..

over and out

No comments: