Sunday, November 23, 2008

FC SNUS

Tänkte meddela att FC SNUS, fotbollslaget jag spelar med här i Adelaide är vidare till kvartsfinal efter en 3-0 vinst. FC SNUS kan bäst beskrivas som en korsberfuktnig mellan FC Z och Aussie rules. Talangen i laget finns tyvärr inte hos mig i mitt nuvarande fysiska tillstånd, utan hos Amtol "Gattuso" Bergström och Jemme Snake "Adams" Lundin. Dessutom har det inte skadat att ha en del talangfulla aussies i laget. Tack Rob, Chris, Jared m vänner. Själv skulle jag beskriva mig som Christiano Ronaldo... utan tekniken, skottet, kraften, nickarna, passningarna ..


Ja....ok...det jag försöker säga är att det är jag som står för Z i FC SNUS.....Andreas "Tore Kullgren" Strömberg.

1 comment:

fredrik_ahlen said...

Tjena grabben!

Trevligt att läsa om vad du sysslar med där nere. Dom där beachbilderna såg ju inte helt fel ut, bastardo! Här har vi hederligt gammalt svenskt väder; 5 grader och regn i sidled.

Så du har tagit upp fotbollskarriären också, hehe. Aldrig för sent att bli fotbollsproffs :).

Synd att du inte kommer hem vid jul, men förstår att det inte är helt gratis att flyga. Får ta en reunion i vår istället.

Själv rullar det på i skolan. Är ganska behaglig nivå på pluggandet nu men ska bli skönt när det är över. Sökandet efter ex-jobb går väl ok. Är inte jätteaktiv men ska iaf på en intervju imorgon på SCA, så jag hoppas det löser sig.

Ha det fortsatt bra där nere. Ser fram emot feb!!